Telegraph articles with errors, lies, deception and Lies on Israel

Go down

Telegraph articles with errors, lies, deception and Lies on Israel

Post by Guest on Mon Jan 15, 2018 10:43 pm

Telegraph parrots PA talking points on Jerusalem recognition ‘killing the peace process’


BY ADAM LEVICK ON DECEMBER 11, 2017 • ( 11 COMMENTS )

Palestinian leaders demanded that Donald Trump’s decision to recognize Jerusalem as Israel’s capital be framed as (another) “death knell” to the peace process, one that shatters the decades long two-state dreams of Palestinians, and that’s exactly what Rafi Sanchez at The Telegraph delivered.

CST 2016 Antisemitic Discourse Report calls out Daily Telegraph for “Shylock” smear.


BY ADAM LEVICK ON SEPTEMBER 7, 2017 • ( 6 COMMENTS )

CST’s 2016 Antisemitic Discourse report included an example of antisemitism in the mainstream British media. The article in question, published in February 2016 in the Daily Telegraph, characterised a well-known Jew who’s the founder of Elliott Management Hedge Fund as a ‘latter day Shylock’ – a reference to the antisemitic caricature from Shakespeare’s Merchant of Venice.

Telegraph revises inaccurate Gaza movement claim


BY HADAR SELA ON MAY 17, 2017 • ( 4 COMMENTS )

Following communication with Telegraph editors, the erroneous claim was removed.

Telegraph claim: ‘With few exceptions, no one’s been allowed in or out of Gaza since 2007’


BY ADAM LEVICK ON MAY 14, 2017 • ( 8 COMMENTS )

In addition to the false suggestion that there’s a concrete wall surrounding Gaza, the claim that “with few exceptions, no one has been allowed in or out since…2007” is absurd, as data from UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs in the occupied Palestinian territory (OCHA oPt) demonstrates.

UKMW prompts Telegraph correction to erroneous headline on Israel embassy row


BY ADAM LEVICK ON JANUARY 9, 2017 • ( 8 COMMENTS )

Yesterday, we posted and tweeted about the following egregious error in a report at The Telegraph on the scandal surrounding comments by a low-level Israeli employee, Shai Masot, uncovered by an Al […]

Daily Mail and Telegraph turn boastful dinner chatter into an “Israeli plot”


BY ADAM LEVICK ON JANUARY 8, 2017 • ( 11 COMMENTS )

Al Jazeera on Sunday published “bombshell footage” covertly filmed in a West London restaurant involving Shai Masot, a political officer at the Israeli embassy, and Maria Strizzola, a civil servant and former aide […]

Azaria headline round-up: UKMW prompts Guardian correction. Indy improves. Telegraph misleads.


BY ADAM LEVICK ON JANUARY 5, 2017 • ( 4 COMMENTS )

Yesterday, most major UK news outlets were quick to report on the guilty verdict of Israeli soldier Elor Azaria, convicted in a military court for shooting to death a wounded Palestinian attacker, Abdel […]

UK Media Watch prompts Telegraph correction to ‘illegal’ Israeli settlements claim


BY ADAM LEVICK ON SEPTEMBER 19, 2016 • ( 9 COMMENTS )

As the Telegraph now acknowledges, the US does not consider the settlements to be “illegal” – opting instead for the non-legal designation of “illegitimate”.

Telegraph misrepresents US position on Israeli settlements


BY ADAM LEVICK ON SEPTEMBER 18, 2016 • ( 75 COMMENTS )

Unlike the EU, the US does not characterize the settlements as “illegal”. Rather, since the early 80s, they’ve been characterizing them as “illegitimate”, but not “illegal” – a fact noted at the Telegraph in previous reports.

Details, details, details: Telegraph misleads on Israeli settlement claim


BY ADAM LEVICK ON SEPTEMBER 2, 2016 • ( 26 COMMENTS )

So, the number 463 includes only 50 new homes, 234 units in one new nursing home building and the legalization of 179 already existing homes.

UK Media Watch prompts Telegraph revision to 2014 story on killing of Gaza family


BY ADAM LEVICK ON AUGUST 31, 2016 • ( 10 COMMENTS )

We recently posted about an attack, during the summer 2014 war, on a Gaza home which killed nearly a dozen members of the Siyyam family in light of a new IDF Military Attorney General (MAG) report which concluded that the family was NOT in fact killed by an IDF aerial attack. The MAG report concluded that an errant Hamas rocket was likely to blame.

Guardian, Telegraph claim that IDF killed Gaza family in 2014 contradicted by new report


BY ADAM LEVICK ON AUGUST 29, 2016 • ( 10 COMMENTS )

Both the Guardian and the Telegraph failed to note that their previous 2014 reports claimed – as if it was an uncontroversial fact – that Israel was responsible for the attack on the family. Additionally, those original articles have not been amended to reflect this new information suggesting that an errant Hamas rocket was to blame for the tragedy.

Telegraph book review legitimizes appalling anti-Israel propaganda


BY ADAM LEVICK ON AUGUST 7, 2016 • ( 41 COMMENTS )

Even by the low standards we’re accustomed to in our continuous monitoring of the British media’s coverage of Israel, the uncritical review of Ben Ehrenreich book, The way to the spring: life and death in Palestine, which appeared in the Aug. 6 print edition of The Telegraph is appalling. Similar to the Economist review of the same book that we posted about last month, the Telegraph reviewer’s shows extraordinary credulousness in the face of Ehrenreich’s Pallywood tale featuring the Tamimis of the West Bank town of Nabi Saleh.

UK Media Watch prompts correction via Twitter to misleading Telegraph report


BY ADAM LEVICK ON AUGUST 3, 2016 • ( 2 COMMENTS )

Last evening, we Tweeted a Telegraph journalist to point out an error and omission in a report (by Megan Charles) on an incident last month in which an Israeli Border Police officer allegedly confiscated a Palestinian girl’s bicycle in Hebron.

Telegraph journalist apologizes for omitting Toulouse massacre in her op-ed


BY ADAM LEVICK ON JULY 20, 2016 • ( 9 COMMENTS )

Yesterday, we posted about a Telegraph op-ed by Bryony Gordon (Now they have come for families, July 16) on the Nice terror attack which erroneously suggested that the truck-ramming assault that claimed at least 84 lives (including 10 children) represented the first time in the West that jihadists targeted children. As we noted, contrary to Gordon’s claim, Nice did not in fact represent a monstrous “first” in the West. In 2012, three Jewish children (ages 3, 6 and Cool and one adult were brutally murdered by a jihadist named Mohammed Merah in an attack on a Jewish school in Toulouse. Following our post, we tweeted Ms. Gordon, asking for a comment.

Telegraph claims Nice terror is first such attack on kids: forgets about Toulouse (Update)


BY ADAM LEVICK ON JULY 19, 2016 • ( 31 COMMENTS )

It’s hard to imagine how, when writing her op-ed, Gordon could have forgotten about the Jewish children targeted in Toulouse, an attack accurately characterized as the “worst antisemitic atrocity on French soil in decades”.

UK Media Watch prompts Telegraph correction to innacurate Michael Oren quote


BY ADAM LEVICK ON JUNE 24, 2016 • ( 106 COMMENTS )

Our colleague Gilead Ini recently posted at CAMERA about a fascinating row that erupted on Twitter and “then spread to journalists and their followers, and eventually to the pages of The New York Times.” Ini characterized it as “a series of misquotes, distortions, and out-of-context comments contributed to the idea that Michael Oren, Israel’s former ambassador to the U.S. and a current Knesset member, had advised Donald Trump to play up the Muslim background of the man who murdered 49 people at a Orlando nightclub”.

Telegraph thinks it’s important that attack on Israelis occurred “near the defense ministry”


BY ADAM LEVICK ON JUNE 9, 2016 • ( 17 COMMENTS )

Last night, two Palestinians from the West Bank reportedly affiliated with Hamas, Muhammad and Khalid Muhamra, walked into the Sorona Market in Tel Aviv and began methodically firing their machine guns at innocent civilians at an […]

Telegraph falsely claims that Likud is the most centrist part of coalition


BY ADAM LEVICK ON MAY 27, 2016 • ( 27 COMMENTS )

The Telegraph’s Inna Lazareva not only joined the heard of independent media voices suggesting that Israel is moving dangerously right, but included a straight-out factual error in her report.

The Guardian and Telegraph – creating a ‘safe space’ for anti-Zionists?


BY ADAM LEVICK ON MAY 1, 2016 • ( 69 COMMENTS )

British media reports on the ongoing antisemitism scandal plaguing the Labour Party have been largely unproblematic, and quite unsympathetic to those attempting to rationalize or defend expressions of anti-Jewish racism by party […]




https://ukmediawatch.org/?s=telegraph





Well sadly there goes the Telegraph, now will have to ban this also


Countless more pages to read on the link

Guest
Guest


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum